Simülasyon Tabanlı Öğrenme Nesnesi Ambarının Geliştirilmesi ve Öğretmenlerin Teknoloji Kullanım Algıları Üzerindeki Etkilerinin Belirlenmesi
Projenin Amacı
Bu araştırma da; Milli Eğitim Bakanlığı ilköğretim matematik eğitimi kazanımlarına uygun simülasyonların yer aldığı öğrenme nesnesi ambarını geliştirmek ve teknoloji kullanım algıları üzerine etkisini belirlemek amaçlanmaktadır
01
Hedef Kitlesi
Bu çalışmanın katılımcılarını, ilköğretim matematik öğretmenliği yapmakta olan öğretmenler ve bu alanda eğitimlerine devam eden öğretmen adayları oluşturmaktadır.
02
Çalışmanın Yöntemi
Araştırmada, ADDIE modeline dayalı olarak geliştirilen bir öğrenme nesnesi ambarının kullanımı sonucunda öğretmenlerin teknoloji algılarındaki değişimi ölçmek amacıyla kontrol grupsuz ön test-son test deneysel desen kullanılmıştır.
03
TÜBİTAK–2209 A
Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Desteği Programı
Araştırma TÜBİTAK 2209-A Üniversites Öğrencileri Araştırma Projeleri Dersteği Programı tarafından fonlanmaktadır.
Proje Yürütücüsü
BUKET VURAL
Araştırmacılar
AYŞEGÜL UYĞUR-
ESENSU ERKURT
Akademik Danışman
TUĞRA KARADEMİR COŞKUN
Araştırma Neden Önemli
1+
Çalışma, ilköğretim matematik öğretiminde teknoloji kullanımını artırarak öğretmenlerin pedagojik becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
2+
Öğrencilerin soyut matematik kavramlarını somutlaştırmalarını sağlayan simülasyonlar, öğrenmeyi daha etkileşimli ve etkili hale getirmektedir.
3+
eknoloji kullanımına dair öz-yeterlik algılarını artırarak öğretmenlerin sınıflarında inovatif öğretim yöntemleri uygulamalarına katkı sağlar.
4+
Geliştirilecek öğrenme nesnesi ambarı, eğitim teknolojilerinin yaygınlaşmasını destekleyerek ulusal düzeyde öğretim kalitesinin artırılmasına katkı sunmaktadır.